سفارش تبلیغ
صبا ویژن

توشیبا 3540

توشیبا 3540 یکی دیگر از دستگاه کپی رنگی، سیاه و سفید چند منظوره برند توشیبا می باشد که از کیفیت و کارایی مناسبی برخوردار است. با خرید این دستگاه چند کاره خود را از خرید چند دستگاه جداگانه بی نیاز کنید. لازم به ذکر است که قبل از خرید هر دستگاه کپی بهتر است با ویژگی های آن آشنا شوید. قبل از اینکه با ویژگی های این مدل دستگاه کپی آشنا شوید به معرفی دستگاه کپی می پردازیم.

منظور از دستگاه کپی چیست؟

دستگاه کپی یا فتوکپی دستگاهی می باشد که قادر است از روی محتویات نوشتاری یا تصویری یک کاغذ یا مدرک تکثیر کند. هر چه سرعت این عملیات بیشتر باشد کارایی دستگاه افزایش پیدا خواهد کرد. بهتر است بدانید که علاوه بر دستگاه کپی پرینتر یا چاپگر هم می تواند عمل تکثیر را انجام دهد. اما به دلیل سرعت پایین و هزینه هنگفت شارژ پرینتر یا چاپگر کاربران بیشتر تمایل به استفاده از دستگاه کپی را دارند.

روش مورد استفاده د دستگاه های کپی روش الکتروفتوگرافی می باشد. در این روش سنسورهای حساس به نور محتویات مدرک اصلی را مشاهده می کنند. سپس بر اساس مشاهدات خود پودر مخصوص یا تونر را بر روی کاغذ قرار می دهند. در نهایت با اعمال حرارت و فشار عملیات چاپ انجام خواهد شد.

تکنولوژی دیگری که در دستگاه های فتوکپی استفاده می شود جوهر افشان می باشد. لازم به ذکر است که این نوع تکنولوژی مناسب محیط های اداری نیست. از آنجاییکه از فتوکپی به صورت گسترده در آموزش، تجارت و ارگان های دولتی استفاده می شود از اینرو آن را به عنوان یک شغل می شناسند.