سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دستگاه فتوکپی 2

پاور

این قطعه وظایف مهم و سنگینی در دستگاه فتوکپی بر عهده دارد. مهمترین چیزی که در سلامت برد پاور دستگاه کپی موثر است، کنترل ولتاژ برق است. عدم کنترل ولتاژ برق به بخش های داخلی دستگاه آسیب های جدی وارد می کند. برد پاور دستگاه کپی اصلی ترین و مهم ترین تامین کننده انرژی مورد نیاز برای عملکرد صحیح دستگاه کپی است.

داکتر بلید و بلید

داکتر بلید و بلید دو قطعه سخت افزاری در پرینتر و دستگاه کپی هستند. این دو جنسی از لاستیک و ظاهری شفاف دارند که به یک قطعه فلزی متصل هستند؛ بلید در کارکرد و عملکرد درست دستگاه کپی بسیار مهم و تاثیر گذار است. خراش یا ضربه به بلید و خصوصا به داکتر بلید، کل کیفیت چاپ را تحت تاثیر قرار می دهد.

درام

درام در کیفیت سند چاپی تاثیر به سزایی دارد. این قطعه ظاهری میله ای و استوانه ای شکل دارد و مسئول انتقال تصویر بر روی کاغذ است. درام دستگاه فتوکپی سطحی براق دارد که رسانای نور است و می توان در آن الکتریسیته ساکن ایجاد کرد. اختلال در درام دستگاه کپی همراه با نشانه هایی است که کاربر باید به آنها توجه کند و قبل از عمیق تر شدن ایراد، برای رفع آن وارد عمل شود. یک از این نشانه ها ظهور خطوط و نقاط غیر عادی در سند چاپی است.